torstai 15. tammikuuta 2015

Musiikia ja rauhallista hyvää huomenta!

Olen jo aijemmin kertonut miten musiikki on itselleni melkoinen henkireikä. Nyt eron keskellä huomaan taas miten tärkeä asia se itselleni oikeasti on! Se on yksi asia josta saan mielettömät fiilikset kaiken tän mielen myllertämisen keskellä. Kun tuntuu että happi loppuu, lähden autolle, hyppään rattiin ja pistän Haloo Helsingin uusimman levyn soimaan niin kovalle että se ei juuri ja juuri särisytä kaijuttimia. Menee hetki ja tunnen sen rauhan, suu kääntyy mutrusta hymyyn ja alan taas näkemään niitä juttuja miks mulla on edelleen syytä hymyyn, alan odottaa mitä elämä mulle ja Veelle vielä tuo ja tunnen rohkeutta joka kantaa mua eteenpäin!

Aamu alkoi Veen halimisella, aamupalan tekemisellä ja radion päälle laittamisella. Vee pötköttelee sohvalla peiton alla lastenohjelmia katsellen, ei ole vielä aika lähteä perhepäivähoitajalle.. Tää on meidän aikaa, stressitöntä aamu aikaa johon yritän varata joka aamu sen verran ettei Veen tarvitse syödä aamupalaa samalla kun pitäisi jo pukea vaatteita, istua potalla ja melkein hampaitakin pestä. Mulla on sellainen olo että jos aamun saa aloittaa edes niin että jokaiselle "askareelle" on varattu se oma aikansa, alkaa koko päivä paljon kauniimmalla tavalla! ( on meilläkin kyllä niitä poikkeus aamuja kun aika ei meinaa riittää tai kun Vee nousee väärällä jalalla ja jokainen vaate sauma on vinossa, aamupala ei maistu ja pissaaminen pottaankin on ärsyttävää koska potan reuna on kylmä eikä lämmitetty).. Pää osin kuitenkin aamun rauha on olemassa ja niin kauan kun siihen on mahdollisuus aijon sitä rauhaa ja hyvää aamu-aikaa vaalia!




Palataan kuitenkin vielä musiikin pariin.. Radiosta tuli Jannika B:n -Itseni herra kappale ja pidän niistä sanoista, ne muistuttaa siitä miten itse ajattelen asioista tai mistä haluaisin muistuttaa itseäni kun niin ei aina ole. Toivon että jokapäivä mun rakkaimmat ihmiset muistaa miten mä rakastan ja välitän. Toivon että vaikkei jokaiseen olekkaan yhteydessä tietään hän miten olen aina puhelin soiton päässä valmiina auttamaan ja miten paljon mä välitän! Elän itseäni varten, elän ehdottomasti Veetä varten mutta elän myös montaa muuta ihmistä varten ja mun luonne huutaa tarvetta auttaa ja olla hyvä muille. Se kuuluu mun perus luonteeseen josta en halua päästä eroon! On ihanaa antaa ja saada rakkautta ympärille... Hyviä juttuja jotka tulee luonnostaan.

Ihanaa aamua just sulle!

-Elisa

Hetken vielä valo soljuu
ennen kuin se katoaa
vartin verran tässä murehdin
ennen kuin mä nukahdan
Muistinko mä laskut maksaa?
matot viedä pesulaan?
Rakkailleni sanoinhan
Yli kaiken välitän
Muistinko olla
Itseni herra
Muistinko tehdä
niinkuin tahdon
Muistinko kiittää
arvoa antaa
Muistinko ottaa
omaa aikaa?
Jos tämä ois iltani viimeinen
osaisinkin olla onnellinen
Muistinko olla
itseni herra
tänäänkin?
Onneksi mä virheen myönsin
sillä riidan heti selvitin
Ei jäänyt tuli kytemään
Ei mieltä jäytämään
Muistinko mä kuuta katsoo
Ja unelmoida joutavaa
Virheilleni naurahtaa
tää ei oo niin vakavaa
Muistinko olla
Itseni herra?
Muistinko tehdä
niinkuin tahdon?
Muistinko kiittää
arvoa antaa
Muistinko ottaa
omaa aikaa?
Kuningas oon... tänäänkin
Vallassa oon .. tänäänkin
Kuningas oon
Muistinko olla
Itseni herra?
Muistinko tehdä
niinkuin tahdon?
Jos tämä ois iltani viimeinen
osaisinkin olla onnellinen
Kappaleen sanat:

Taken from http://lyricstranslate.com/en/jannika-b-itseni-herra-lyrics.html#ixzz3Orm9iEux
1 kommentti on "Musiikia ja rauhallista hyvää huomenta!"
  1. millasest musast diggaat? ootko kaikkialta löytyy helmii tyylinen? vai löytyykö joku genre joka ehdoton ei? terveisin musaa niin paljonku voi:)

    VastaaPoista