torstai 26. helmikuuta 2015

Mutsi hunningolla?

Luvassa mielipide postausta aiheesta joka varmasti luulisi herättävän mielipiteitä niin suuntaan kuin toiseen. Ja tässäkin kirjoituksessa jokaiselle mielipiteelle on oma paikkansa..

Mitä mieltä olet siitä miten eronneet vanhemmat saavat käyttää oman ns. vapaa-aikansa kun lapsi on toisella vanhemmallaan?

Henkilökohtaisesti mua surettaa miten ihmiset joilla ei ole havaintoakaan mitä seiniensisällä tapahtuu, miten paljon lapsen kanssa vietetään aikaa, rakastetaan, huolehditaan, ollaan läsnä jne kommentoi ja arvostelee sitä miten vietän vapaa-aikani kun lapsi on isällään. Miettikää nyt, omalla isällään jolla on mielestäni täysin yhtä suuri oikeus olla lapsensa kanssa kuin minulla äitinä. Yhteisymmärryksessä ollaan sovittu että poika on minulla enemmän mitä isällään mutta on se nyt silti oikeutettua viettää aikaa molempien kanssa. Sehän on paras mahdollinen vaihtoehto pojan kannalta, elämässä pysyy molemmat vanhemmat vaikka asiat ovatkin muuttuneet.



Tiedän ja kuulen kautta rantain miten jotkut pähkäilee, miten itse olen muuttunut eron myötä. Mietitään eron syytä ja sitä miten juoksen jokatoinen viikonloppu tekemässä jotain muuta kuin tuijottamassa tyhjää kotia koska lapsi on isällään. Mun mielestä aika surullista jopa. Tehdään omassa päässä mielikuva sen perusteella että nähdään instagramissa pari uutta kuvaa meikit naamassa, unohdetaan ne kuvat joissa lapsi mukana. Onko se sitten väärin että mä todella elän elämääni ja teen sitä kun poika on tai ei ole kanssani. Mun mielestä se ei ole eikä se kuulu kellekkään muulle.

Käyn enemmän salilla pojan ollessa isällään, onko sekin yhtä väärin kuin viihteellä käyminen? En mä urheillessakaan alkoholia käytä kuin en myöskään siellä viihteellä käydessä. Ne on vaan mun omaa aikaani jolloin koitan tehdä jotain jotten täysin hajoa kotiin hiljaisten huoneiden sisään. Ja vaikka viihteellä ollessa joisinkin niin mielestäni sekin olisi ok.. Oma valinta joka ei varmasti vahingoita lasta kun hän ei ole läsnä.

Ei tää mulle helppoa ole todellakaan ja jos vain voisin, viettäisin pojan kanssa edelleen jokaikisen päivän ja yön yhdessä. Mutta nyt mennään näin.

Toivon että jokainen äiti, isi tai ihminen jolla ei omaa lasta ole ymmärtäisi että eronneilla ihmisillä vaan sattuu olemaan sitä vapaa-aikaa enemmän eikä se tee niistä iseistä tai äideistä yhtään sen huonompia vahempia vaikka ne tekisikin jotain omia juttuja lapsen ollessa toisella vanhemmalla. Mulla on tarpeeksi huono olla jo muutenkin siitä syystä ettei pojalla ole enää vaan sitä yhtä ja ainoaa kotia. Mutta väitän että edelleen olen Veelle hyvä ja rakastava äiti vaikka kuinka mulla olisi omia touhuja hänen ollessa isällään. Ei se ihmistä huononna.

Elän elämääni ja oon aika ylpeenä siitä. ;)

-Elisa
4 kommenttia on "Mutsi hunningolla?"
  1. Voi miten hyvä kirjoitus! Peukku tälle :)

    VastaaPoista
  2. Höh, tottakai noin saa tehdä! Ja oikeastaan kuuluukin tehdä! Itsestään pitää pitää huolta, ja etenkin vanhempien, oli ne sitten parisuhteessa tai ei. Meidän perheessä tuohon omaan aikaan, ja omiin illanviettoihin on myös oikeus, ja välillä ihan patistetaankin :) Höpöhöpöjuttuja, anna mennä korvasta ulos vaan :) halit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Sanna.. <3 Tuli ihana olo sun kirjoituksesta! Ja ehdottomasti olen samaa mieltä tuosta että myös suhteessa ollessa olisi tärkeää tehdä asioita myös välillä ilman lasta.. :) 💜 💜

      Poista