lauantai 19. joulukuuta 2015

Jouluinen suklaatalo

Piparkakkutalon seinien tipahtaessa vahingossa käsistä lattialle, päätin olla tekemättä uusia ja kokeilla tänä vuonna jotain ihan muuta. Nimittäin taloa joka on tehty suklaalevyistä. Kuulostaa ehkä jo liiankin herkulliselta vai mitä?



Minä käytin omaan pikku talooni viittä levyä, ketterämpi voisi selvitä ehkä jopa neljällä. Mutta näin jäi myös muutama pala ihan vaan syömiseen ja jokainen seinä on ehjä eikä paloista liimattu.. J

1.       Leikkaa symmetriset seinä levyt x2
2.       Leikkaa pääty palat niin että yläreunat muodostaa kolmion. x2
3.       Sitten vielä katto levyt jotka ulottuvat hieman yli talon seinien sekä päätyjen. x2
4.       Liimana käytin sulatettua suklaata.
5.       Koristeluun voi käyttää esim. jääneitä suklaa paloja joista voi tehdä esim. ikkunaruudut. Sen lisäksi hyvin toimii myös erilaiset karkit sekä vaikkapa keksitkin. Mitä mieleen juolahtaa. Stokkalla oli tehty hieno katto fazerin lakupaloista. Ja päälle ”lumipölyä” saa sirottamalla tomusokeria siivilän läpi.
















Kivoja kakun teko hetkiä ja ihanaa joulun aikaa.

-Elisa



6 kommenttia on "Jouluinen suklaatalo"
  1. nams mä en niin piparista diggaa mut toi on herkullinen mikä suklaa toi oli crispi? ja millä sä noi sulattelit yhteen mä laittaisin tohon viel lumivyöryjä jätskillä jaa kaikki seinät eri suklaalla mikä on sun lemppari suklaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä herkku! :) käytin perus maitosuklaata sekä lisäksi pähkinärouhesuklaata.. Lemppari on myös se pähkinärouhesuklaa.

      Poista
    2. tarkotakko sitä fazerin keltasta?

      Poista
  2. mut miten hemmetissä sula suklaa toimii liimana nakkasikko sen jääkaappiin jäähtymään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suklaa jähmettyy nopeasti joten ei tarvitse jääkaappia jähmettymiseen! :) -Elisa

      Poista
    2. pitkästä aikaa vaikee uskoo tätä teoriaa sori :D mut jos mä laitan suklaan mikroon lämmitän ja sulatan sen niin sä väität et se jo kohta jähmettyy? täytyypä tesmaa mut muista jos mulla menee pari palaa hukkaan niin sää oot mulle pari suklaa palaa auki plus korot jokaiselta päivältä tulee extra suklaa pala mulle. vai oliko tää sanojen laittamista suuhun?;)

      Poista